Etapa 5. FH-DCE Super Rally® 2023 - Igoumenitsa, Řecko (120 km)
Po luxusní horské snídani s vůní sýrů, platíme, balíme a vyrážíme na sraz. Úzkými uličkami jsme se vymotali z městečka a přes silnici 6 jsme najeli znovu na dálnici A2 ve směru na Ioannina a zase jsme vjeli rovnou do tunelu. Po asi osmém tunelu přestávám tunely počítat, ale za chvíli se začnou dělat větší mezery a je i něco vidět. Chvíli si člověk připadal jak v metru. Asi po 90 km končí pohoří Pindus a trochu začneme klesat. V dálce už je vidět moře.
Etapa 3. Platamonas, Řecko (700 km)
V pondělí nás čekala nejdelší etapa. V plánu bylo dojet Srbsko, projet Makedonii s cílem už v Řecku. Domluvili jsme se, že posnídáme až někde po cestě, protože po cca 100 km jsme stejně museli natankovat. Někdo ještě zašel do místního krámku si něco koupit a kolem desáté hodiny jsme vyrazili.
Po silnici 153 jsme se vrátili na dálnici A1 a vyrazili směr Niš. První asi 90 km úsek byl docela nezáživný, rovný, a přestože dálnice byla celkem nová asi dvakrát byl přes celou šířku neviditelný hrb, který
Rok: 2023
Termín akce: 24. 5. - 28. 5. 2023
Termín cesty: 20. 5. - 31. 5. 2023
Motocykl: Harley-Davidson Dyna
Délka trasy: 3500 km
Poplatky: Maďarsko - dálniční známka 10-ti denní 2 750.00 HUF, Srbsko - mýto 1 210.00 RSD, Severní Makedonie - mýto 320.00 MKD, Řecko - mýto 6.00 EUR
Cesta zpět: Itálie - mýto 27.20 EUR, Rakousko - dálniční známka
FH-DCE Super Rally® 2022 - Öland, Švédsko
Skupina, která už byla na místě nám hlásí, že je tam děsná několikakilometrová kolona a kemp praská ve švech. To nám přijde divný, je 13 hodin a kemp měli otvírat ve 12 hodin, tak jak praská ve švech? No nic dorazíme a zařazujeme se na konec kolony cca 3 km dlouhé. (Později jsme se dozvěděli, že už v 7 hodin ráno byla kolona skoro 10 km a pořadatelé museli kemp otevřít, protože kolona blokovala místní veřejnou komunikaci.)
Rok: 2022
Termín akce: 1. 6. - 5. 6. 2022
Termín cesty: 31. 5. - 6. 6. 2022
Motocykl: Harley-Davidson Dyna
Délka trasy: 2100 km
Poplatky: žádné
Etapa 8. Heslinky, Finsko (260 km)
Z Himosu jsme se vrátili na 9/E63 směr Jämsä a po 7 km jsme odbočili na silnici 24 směr Lahti. Cílem dnešního dne byl přístav v Helsinkách a trajekt do Stockholmu. Samozřejmě jsme si chtěli projet i část Finska a něco taky vidět. Podle všeho, co jsme zjistili během srazu je Finsko všude skoro stejné.
Etapa 5. Stockholm, Švédsko (440 km)
Probuzení v kempu výborný. Na palandě jsem bojoval nějaký čas s žízní a se záchodem, ale nechtělo se mi slézat. To, že jako nejmladší budu muset spát pořád na horních palandách, mě moc nebavilo. Nakonec jsem musel, to ty večerní pivka a trochu slivovice. Ostrov byl v mírném oparu a bylo po dešti. Pomalu se probouzel i zbytek, takže jsme v klidu zabalili a vyrazili na snídani. Ta byla tedy luxusní, takže si trochu vyžehlili tu včerejší zavíračku. Velký výběr všeho možného od vajíček, rybiček, sýry, salámy
Etapa 4. Öland, Švédsko (400 km)
Vylodění ve švédském Ystadu proběhlo přesně, v 6:15 hodin byl trajekt ukotven. Motocyklům byla dána přednost, takže jsme byli po asi 20 minutách venku. Počasí na jízdu super. Při průjezdu z přístavu si nás švédská policie načetla do systému podle průkazů a mohli jsme vyrazit směr ostrov Öland, náš dnešní cíl.
Projeli jsme probouzející se Ystad a jeli směr silnice 19 na Kristianstad. Asi po 10 km na devatenáctce jsme se zastavili u kiosku na snídani. Přímo z přívěsu vedle benzinových
Rok: 2019
Termín akce: 5. 6. - 9. 6. 2019
Termín cesty: 1. 6. - 12. 6. 2019
Motocykl: Harley-Davidson Dyna
Délka trasy: 3460 km
Poplatky: Cesta zpět - dálnice A1 Rusocin - Nowa Wieś 29.90 PLN (cca 145 km)
Začátkem dubna se nám ozval náš příznivec Tomáš, že pojede na přelomu měsíce dubna a května na Mallorcu a bude to brát přes Francii. Měl na nás otázku, jak že je to s reflexními prvky na helmě podle předpisu EHK 22-04. Snažili jsme se mu samozřejmě pomoci.
Etapa 5. Tommerup, Dánsko (340 km)
Ještě před snídaní jsme vyrazili k moři a provedli ranní koupel. Již po několikáté jsme se dohadovali, jestli je příliv nebo odliv. Mně přišlo, že je voda pořád tak jak byla večer, no nic. Dneska nás čekal přesun zpět na Jutský poloostrov a pak přesun na ostrov Fyn. Původní moje myšlenka byla, že pojedeme podél východního pobřeží, ale v této části není moc mostů a přes několik fjordů, které tady jsou, by se muselo přejíždět přívozy a někde se dokonce vracet hluboko do vnitrozemí, abychom mohli vůbec přejet přes moře.
Etapa 4. Frederikshavn, Dánsko (260 km)
Ráno v tomto koutě Dánska bylo studené. Nebe opět bez mráčků, ale přeci jen sever. Dnešním cílem bylo východní pobřeží Severojutského ostrova, tedy Baltské moře a průliv Kattegat. Po snídani a vrácení chatky/soudku jsme vyrazili dál. Rozloučili jsme se s velmi milým personálem na recepci kempu a vyrazili jsme zpět na silnici 181 směr Hanstholm. Cesta mezi Klitmøllerem a Hanstholmem je jedna velká rovinka na písečné duně. Nikde nikdo, žádný provoz a žádné stavby.
Etapa 3. Klitmøller, Dánsko (310 km)
Ráno obloha opět bez mráčků a podle předpovědi to vypadalo i na další dny perfektně. Posnídali jsme, probrali další etapu a rozhodli jsme se, že ještě než vyrazíme dál na sever, zajedeme se podívat k ostrovu Mandø. Ostrov Mandø nebo spíše začátek cesty Låningsvej, po které se na ostrov dá dojet, je asi 12 km od města Ribe. Od Ribe je směr dobře značen směrovkami. Cesta Låningsvej, se nachází za vesnicí Vester Vedsted, je asi 5 km dlouhá a dá se použít jen při maximálním odlivu.
Rok: 2018
Termín: 27. 6. - 3. 7. 2018
Motocykl: Harley-Davidson Dyna
Délka trasy: 2750 km
Poplatky: Most Storebælt 125.00 DKK
Trajekt:
bez rezervace - pátek 29. 6. 2018 16:00 - Thyborøn-Agger 85.00 DKK (doba jízdy 15 min) bez rezervace - Scandlines - úterý 2. 7. 2018 15:00 Gedser - Rostock 67.00 EUR nebo 500.00 DKK (doba jízdy 1 h 45 min)
Rok: 2018
Termín: 16. 5. - 20. 5. 2018
Motocykl: Harley-Davidson Dyna
Délka trasy: 1200 km
Poplatky: Cesta tam - dálnice A2 Jordanowo - Poznań 28.00 PLN (cca 84 km od mýtné brány Jordanowo do mýtné brány Gołuski) celkově po A2 110 km. Další poplatek už nebyl.
San Michele, Bastia (140 km)
Ve středu se nám moc nechtělo jezdit daleko a tak jsme se jeli „jen“ projet směr pláž. Tentokrát jsme vyrazili po D81 opět směr Saint-Florent, ale hned za městem jsme se na kruháku vydali směr Oletta po silnici D82. Původní záměr byl přejet na východní pobřeží jinou trasou a pak se někde vykoupat pod Bastií. A zároveň jsme chtěli zjistit, která pláž by se mohla hodit poslední den, až budeme čekat na trajekt. V Olettě byla nečekaně ve stoupaní prudká pravá zatáčka a jak už bývá zvykem, vždycky jede něco většího
Tak konečně Korsika!
To že nám trajekt nejel na čas a přijedeme pozdě, jsme samozřejmě psali paní domácí hned z Livorna. Komunikace na Korsice je tak trochu složitější, protože se zde hovoří většinou francouzsky někde italsky, ale hlavně korsicky. Takže jsme z Livorna nevolali, ale poslali mail v angličtině s automatickým překladem do francouzštiny. Bylo mi jasný, že to asi neprojde a po příjezdu bylo vidět, že paní žádný mail nečetla, ale jak jsem psal, podařilo se nám dobouchat a normálně se ubytovat. Už doma jsme řešili otázku, jestli se ubytujeme na jednom místě a budeme vyrážet na výlety
Etapa 2. Itálie (400 km), trajekt, Korsika (18 km)
Probuzení v Boario Terme bylo perfektní. Obloha vymetená s úžasnou viditelností na okolní skály. Dnešním plánem bylo dorazit včas na odjezd trajektu, který jel z Livorna. Trajekt nám jel ve dvě hodiny a podle instrukcí bylo dobrý dorazit minimálně hodinu před odjezdem. Z Boario Terme jsme najeli na SS42 směr Brescia/Milano a po pár kilometrech jsme odbočili na SP510 na Brescia. Cesta vede podél krásného jezera Lago d’Iseo. Bohužel bylo možné zastavit vždy jen ve větších mezerách tunelů, které lemují břeh.
Rok: 2017
Termín: 1. 7. - 9. 7. 2017
Motocykl: Harley-Davidson Dyna
Délka trasy: 3700 km
Poplatky: Rakousko - dálniční známka 10-ti denní 5,10 Euro, průjezd St. Michael im Lungau 5,20 Euro, Itálie - Brescia sjezd z dálnice Pisa-centro cena 25,80 Euro (A21, A21dir, A1 na Parma, A15 na La Spezia, A12 na Livorno/Pisa
Rok: 2016
Motocykl: Harley-Davidson Dyna
Délka trasy: 240 km
Poplatky: žádné
Letošní ročník tohoto skvělého srazu byl ve znamení deště, ale i to nám nezkazilo zábavu a hlavně příjemnou atmosféru akce, kterou v bývalé NDR každoročně pořádá klub
Z kempu se do areálu Motorlandu muselo projít podchodem pod závodní tratí, ale nebylo to zase tak daleko. V areálu se klasicky dají najít stánky s jídlem, podia, bary, restaurace, pivní stany, servis H-D apod. V prostorách, které slouží při závodech jako depo, byla možnost zakoupit různé zboží a samozřejmě oficiální trika a doplňky Super Rally 2016. U stánku následujícího pořádajícího klubu Harley-Davidson Club Brno, bylo zase možné zakoupit
Lístky na trajekt se vyzvednou u příslušného okénka dané společnosti po odevzdání voucheru. V Civitavecchii se musí zajít do hlavní budovy společnosti Grimaldi Line. Tam byla hlava na hlavě a hučelo to tam jak v nějaké obrovské školní jídelně. Důvod byl ten, že se s námi naloďovalo několik autobusů italských studentů. No nic to dáme.
Lístky dostanete dva, jeden na motocykl, druhý na osobu a zároveň tento lístek slouží jako klíč ke kajutě. Lístek na motocykl si načte při vjezdu pracovník společnosti. Na lístku na osobu je číslo kajuty.
Rok: 2016
Termín akce: 12.5. - 15.5.2016
Motocykl: Harley-Davidson Dyna
Délka trasy: 3380 km
Poplatky: Rakousko - dálniční známka 10-ti denní 5,10 Euro, A13 Brenner 9 Euro, Itálie - Vipiteno Sterzing sjezd z dálnice Siena cena 33,20 Euro (A22 na Modena, A1 Firenze, RA3 Siena) Grosseto - Civitavecchia 0,70 Euro, Španělsko dálnice cca 10 euro. (uvedené ceny jsou v jednom směru)
Rok: 2015
Motocykl: Harley-Davidson Sportster
Délka trasy: 240 km
Poplatky: žádné
Jako každoročně jsme byli pozváni na Jahresparty (hlavní sraz, který se koná v polovině září) název Muldentaler Biker- und Trikertreffen, do německé Grimmy, ke zpřátelenému klubu Kartoffelkäferbande (Mandelinky), kteří minimálně jednou v roce navštíví sraz u nás v ČR. Cesta je snadná, jede se kolem Ústí nad Labem na Drážďany pak po
Rok: 2015
Termín akce: 21.5. - 26.5.2015
Motocykl: Harley-Davidson Sportster
Délka trasy: 3420 km
Poplatky: žádné
Plán trasy: Praha směr Drážďany, Lipsko a Dortmund. Dále pak Eindhoven, Antverpy, Gent, Calais, trajekt do Doveru a dále do Winchesteru. Návštěva Stonehenge a pak cesta na sever přes Oxford, Warwick, Leicester a Newark-on-Trent do Lincolnu. No a zpátky cesta přes Londýn přímo do Doveru, trajekt do Calais
Rok: 2014
Motocykl: Harley-Davidson Sportster
Délka trasy: 160 km
Poplatky: žádné
Do Dánska jsme přijeli ze Švédska přes most Öresund. Tankováni v Kastrupu u Kodaně a pak už se jen vymotat z dopravní špičky, která byla v tuhle dobu značná a hurá směr Gedser. Během cesty Dánskem došlo i na drobné opravy, ale vše bylo v pořádku opraveno. Dánsko je slušná placka, takže rozhled ze silnice byl obrovský.
Rok: 2014
Motocykl: Harley-Davidson Sportster
Délka trasy: 800 km
Poplatky: žádné, most přes Öresund 23 Euro
Do Stockholmu jsme jeli trajektem z Helsinek. Cesta probíhala v klidu, celou noc bylo dost světla, protože v tuhle dobu se prostě moc nestmívá, takže ještě v ranních hodinách jsme sledovali místní „Ein Kessel Buntes“, ale nakonec jsme přeci jen šli něco naspat do té mini kajuty, abysme ráno v cca 10:00 hodin už vyjížděli na další cestu.
Rok: 2014
Motocykl: Harley-Davidson Sportster
Do Finska, Švédska a Dánska jsme jednou zavítali sice plánovaně, ale jen za účelem, že tyto země projedeme na cestě domů. Celé to vzniklo tak, že jsme jeli na Super Rally 2014 do Tallinnu (Estonsko) a zpátky se nám nechtělo znovu přes Lotyšsko, Litvu a Polsko, tak jsme využili trajekty, a to nejdříve do Helsinek (Finsko) a pak do Stockholmu (Švédsko).
Rok: 2009
Motocykl: Sportster
Délka trasy: 799 km
Poplatky: mýtné brány, vychází to na asi necelých 80 haléřů na kilometr pro motocykl
Plán trasy: z Boky Kotorské trajekem do Chorvatska, projet Dubrovník dále projet Bosnou a Hercegovinou (10 km) a znovu vjezd do Chorvatska podél moře směr Zagrab a následně na Slovinsko směr Maribor.
Rok: 2009
Motocykl: Sportster
Délka trasy: 10 km
Poplatky: nic
Bosnu a Hercegovinu jsme projeli jen kousíček, ale stihli jsme se v přímořském městečku Neumu vykoupat a naobědvat.
Silnice, příroda, lidi = pohoda.
Rok: 2009
Motocykl: Sportster
Délka trasy: 582 km
Hranice jsme překročili vlastně přeplavili z Rumunského Calafatu do bulharského Vidinu. Na hranicích si nás překontrolovali a mohli jsme v klidu čekat na trajekt (jak jsme měli v Rumunsku v plánu, že bych jela na jiné doklady, tak to by fakt neklaplo, ženskou na motorce kontrolovali opravdu důkladně).
Rok: 2009
Motocykl: Sportster
Délka trasy: 138 km
Poplatky: pozor na pojištění!! Na přechodu Vás donutí uzavřít havárku, pokud nebudete dostatečně odolní. Plán trasy se tentokrát slučuje s realitou, přechod do Černé Hory z Albánie na přechodu Bajraku - Drume, průjezd Podgoricou a následně do Boky Kotorské na trajekt a šup Chorvatsko.
Rok: 2009
Motocykl: Sportster
Délka trasy: 912 km
Plán trasy: přechod Bulharsko – řecké hranice v městečku Kulata, dále Soluň (125 km), delfská věštírna (Delphi) pak směr Patras dále na sever po západní straně Řecka do krásného města Ioánnina (česky Jánina) s jezerem a pak hurá na přechod do Albánie Ktismata-Kakavije.