Naše webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Tím, že tyto stránky dále používáte, s tím souhlasíte.

Tomášova cesta směr Mallorca

Vytvořeno: 01 červen 2019
Zobrazení: 99

Začátkem dubna se nám ozval náš příznivec Tomáš, že pojede na přelomu měsíce dubna a května na Mallorcu a bude to brát přes Francii. Měl na nás otázku, jak že je to s reflexními prvky na helmě podle předpisu EHK 22-04. Snažili jsme se mu samozřejmě pomoci.

Podle dostupných informací by mělo stačit mít reflexní prvky na helmě nalepené. (viz. Obrázek) Máme zkušenosti, že většinou v Evropě stačí, pokud se chová motorkář slušně a normálně, tak policie si ho nevšímá. Ale pokud se plánuje

průjezd Francií v noci, doporučujeme reflexní prvky nalepit. Tomáše jsme poprosili, aby nám pak poslal nějaký článek, kterým bychom mohli informovat i ostatní. Tímto mu děkujeme za poskytnuté informace.

Vyjížděl jsem z Chrudimi směrem do Rakouska na Salzburg, kde byla moje první zastávka. Byl jsem mile překvapen za ceny benzinu, které se držely kolem 1.20 EUR za litr, což bylo zároveň i nejlevnější ze všech zemí, které jsem projel. Kousek od Salzburgu se dá i dojet k Orlímu hnízdu, které ale bohužel nebylo otevřeno. Otevírá se až někdy v květnu, každopádně i tak bylo vidět a nahoře to musí být super. Salzburg jako takový je moc pěkné a klidné město, řekl bych tak ideální na víkend ve dvou, zároveň se i dá sehnat celkem rozumné ubytování.

Další zastávka byla v Itálii Lago di Garda. Byla to už opravdu dost velká vzdálenost, a protože jsem nechtěl využít dálnice, tak jsem přijel až někdy kolem osmé hodiny večer. Nicméně cesta to byla parádní. Díky mé tupé důvěře v GPS jsem projížděl i pasama, která byla díky bohu průjezdná, ale celou dobu mi pršelo a bylo celkem vtipné být na motorce na místech, kde chodí lyžaři s lyžemi na ramenou. Nicméně jsem to zvládnul a poslední dvě až tři hodiny, když jsem přijížděl (tuším, že to je Toskánsko), tak to byla opravdu pecka. Velké hory, kde sjíždíte do údolí jsem si opravdu užil. Ubytování jsme měl v hotelu Panorama, které musím opravdu doporučit a tam bych se chtěl jednou vrátit. Platil jsem asi 35.00 EUR za jednolůžkový pokoj, ale součástí pokoje je terasa, kde máte výhled na Lago, což byla pecka a ta královská snídaně po ránu byla taky legendární a naprosto ideální před další cestou.
Další zastávka byla Verdon, kde jsem tentokrát využil dálnici. Za cca 350 km jsem ale zaplatil 35.00 EUR, což mě celkem zaskočilo (počítal jsem tak 25.00 EUR max). Ve Francii jako takové jsem nepotkal nikoho, kdo by měl ty samolepky na helmě, a to jsem se díval hlavně po místních. Nikde jsem ani neviděl, že by se jezdilo v reflexních vestách (já ji ale pro jistotu měl). Jinak Verdon také úžasné místo, které doporučuji k vidění, než se k němu dostanete, projíždí se taky skvělými místy. Potom následoval Avignon a pak Barcelona přístav.
Par poznatků. Itálie suverénně nejdražší co se tyče benzinu (na dálnici i 2.10 EUR) jinak kolem 1.60/1.70 EUR. Rakousko nejlevnější. Francie kolem 1.40/1.50 EUR a Španělsko 1.40 EUR. Ve Francii jsem ani nekupoval alkotester a ani jednou mě nikdo nikdy nestavěl. Najel jsem přes 2 400 km s průměrnou spotřebou 4,2 l/100. Měl jsem nepromoky na nohy (fakt super věc), na boty (úplně k ničemu), na ruce (použití jen dálnice, protože člověk nemá vůbec cit a upřímně to je dost o hubu), a na tělo (já blbec koupil z Alliexpress a to byla chyba, ještě že jsem vzal klasickou cyklo pláštěnku, takže nešetřit).
Ideální denní limit bych řekl, že je 400 km až 500 km. 600 km jsem jel a fakt je to už raketa a po okreskách to byl opravdu můj osobní limit. Jinak všude značí natural jako "E5", což je klasicky natural 95 a pak je "E10", ve kterém je vyšší obsah biosložky, takže ten jsem netankoval. A pozor ve Francii, značí "gas" jako naftu!

tom02  tom03  tom04
tom05  tom06  francie prilba