FH-DCE Super Rally® 2022 - Öland, Švédsko (část 1.)

Vytvořeno: 20 červen 2022
Zobrazení: 17

Rok: 2022
Termín akce: 1. 6. - 5. 6. 2022
Termín cesty: 31. 5. - 6. 6. 2022
Motocykl: Harley-Davidson Dyna
Délka trasy: 2100 km
Poplatky: žádné

Plán trasy:
Cesta tam:
Praha (D10, 35, 332), Zgorzelec (332, 354, 352), směr Wrocław (A4), Nowa Sól/Zielona Góra

(297, 12), Poznań (S3), Świnoujście(S3, A6, 3), Trajekt Świnoujście - Ystad, Malmö (E65/9), Kristianstad (19), Kalmar (E22), Öland (137), Borgholm (136), Lundegård Camping & Stugby (136)

Cesta zpět: Kalmar (136, 137), Malmö (E22), Åhus (118), Brösarp (118, 19, 9), Simrishamn (9), Löderup (9), Löderups strandbad, Kåseberga, Ystad (9), Trajekt Ystad – Świnoujście, Szczecin (3, S3, A6), Berlin (10, 11), Dresden (13), Praha (17, D8)

Realita: Podle plánu úplně všechno neklaplo, protože se nám ve skupině porouchal jeden z motocyklů. Naštěstí dojel na místo akce, ale nemohli jsme ještě před cílem projet severní kus ostrova Öland. Tím, že jsme na ostrově projeli jih v roce 2019 po cestě do Finska, jsme měli v plánu sever. Tak snad někdy příště. Ale jinak jsme si to užili a bylo fajn po delším čase někam vypadnout. Tentokrát nás jela větší skupina a pro cestu jsme použili některé úseky známe z minulých let.

Etapa 1., a 2. Polsko (610 km)
Vyrazili jsme v pondělí 30. května po dálnici na Liberec a znovu jsme využili možnost jen se posunout a přespat u známých nedaleko Hrádku nad Nisou. Hned ráno v úterý 31. května dorazil zbytek skupiny a kolem desáté hodiny jsme vyrazili směr sever.
V první části trasy jsme jeli již po známé trase směr Zgorzelec po polské straně a za městem najeli na dálnici A4 směr Wroclaw. Po dálnici A4 jsme urazili asi 50 km a sjeli na výjezdu směr Nowa Sól/Zielona Góra. Tenhle úsek jsme už jeli několikrát v minulosti a místní krajina je tady krásná a cesta rychle utíká. Ve městečku Kożuchów jsme dotankovali jak nádrže, tak tekutiny. Také se objevila první závada na jednom z motocyklů, a to nefunkční přední blinkr. Po výměně žárovky všechno cajk, jedeme dál. Za cca 8 km jsme najeli na rychlostní silnici S3 směr Świnoujście a po cca 60 km jsme sjeli na EXITu Świebodzin Południe a zajeli jsme asi 3 km k obrovskému pomníku Krále Krista. Socha je dobře vidět z dálky a dá se přijet až k ní.

Socha Krista Krále je nejvyšší socha Ježíše Krista na světě. Sochu si roku 2000 objednala diecéze zelenohorsko-gorzowská. Výška 52 m, váha 440 t. Odhalena 21. 11. 2010. Koruna, je celá pozlacená, má v průměru 3,5 m a je 3 m vysoká. Hlava Krista je 4,5 m vysoká a váží 15 t. Každá ruka je 6 m dlouhá a vzdálenost mezi konci prstů činí 24 m.

Zpět na S3 a hurá na přístav. Trajekt nám jel až ve 22:30 hodin, takže bylo poměrně dost času. Sraz se všemi našimi členy jsme měli u benzínky před přístavem, kde jsme se ještě najedli, nakrmili místní ptactvo a hlavně natankovali. Tady už se začali pomalu objevovat i další motocykly přijíždějících do přístavu.
Etapa 3. Ystad, Švédsko (Trajekt - 180km / doba jízdy 8 h)
Nalodění se tentokrát moc nedařilo a naší celou skupinu nechali vyhnít až jako poslední po všech kamionech. Po 2 hodinách čekání, jupí jsme na lodi. Kurtování přes sedlo i s dvojitým podložením na sedle. Musím uznat, že kurty čisté nebo nové. Kajuty klasika, rovnou jdeme na pivko a vyzkoušet nějaký místní speciality. Tentokrát bodovala v akci za 9 zlotůvek Vodka Sunrise s polskou vodkou. Uf uf ráno přistáváme v 6:15 hod.SR2022 11

Etapa 4. Öland, Švédsko (320 km)
Přistání bolelo a samozřejmě kdo poslední parkuje, musí první odjet. Takže nás už po páté hodině prudili hlášením „prosimy motocyklistów o opuszczenie promu“. Tak jistě už běžíme, uf uf. Skupinové foto u trajektu a můžeme vyrazit. Vymotali jsme se z přístavu projeli Ystadem a po cca 20 km jsme zastavili na výbornou snídani u kiosku u benzínky. Kiosek „Frukostvagnen“ na kruháku na křížení silnic 11 a 19 je super, čerstvé sendviče, káva atd. Paní ještě v roce 2019 prodávala sendviče jako pojízdné občerstvení, ale nyní už z menší kamenné prodejny. Zde jsme potkali partičku Čechů mířících na Super Rally, to je náhoda. Dál jsme pokračovali švédským venkovem dalších cca 50 km, než se najede na E22 spojující na západě ležící Malmö a severovýchodní Norrköping. Najeli jsme na E22 směr východ ve směru na město Kalmar. Silnice E22 je hodně proměnlivá, chvíli se jede po klasické silnici, chvíli po silnici o dvou pruzích a chvíli dokonce po silnici, která byla značena jako dálnice. Cesta docela ubíhala, nebyl skoro žádný provoz, ale čím víc se začaly objevovat hloučky motocyklistů. Už i benzínky byly v obležení. Po cca 170 km od přístavu jsme udělali pauzu natankovali a dali něco k jídlu. Posezení venku a mávání kolemjedoucím motocyklům. Už tam budeme, do cíle zbývalo cca 140 km.
Kousek za EXITem na Kalmar jsme sjeli směr silnice 137 ostrov Öland, po cca 3 km se najede na most Ölandsbron, který spojuje ostrov s pevninou. Fouká a krásný mořský vzduch vás žene 6 km dlouhým mostem, paráda.

Ölandsbron - spojuje Kalmar a Färjestaden. Patří mezi nejdelší evropské mosty. 6072 m, podpírá ho 156 pilířů. Světlá výška 36 m, max. výška 41,69 m, min. výška 6,65 m a šířka silnice 13 m. Na západním konci má most charakteristický hrb. Stavba byla zahájena 30.12.1967 a dokončena 30.9.1972. V 80. letech se na mostě objevily první vady. Důkladné testy odhalily, že beton v nižších částech mostních pilířů není schopen odolávat vlivům životního prostředí, tedy slané vodě v Baltském moři. Prošel důkladnou rekonstrukcí, zejména v letech 1990 - 1996.

Jsme na Ölandu.

Öland - je druhý největší ostrov ve Švédsku, který má rozlohu 1342 km². Je 136 km dlouhý, maximálně 16 km široký a dosahuje nadmořské výšky maximálně 57 m.

Za mostem jsme sjeli, abychom si most mohli vyfotit a jeden motocykl hlásí, že od posledního tankování svítí kontrolka dobíjení, a že je možné, že už nenastartuje. Hm, tak jsme museli změnit plány a se severem to dneska rozhodně nedáme. Do kempu je to cca 36 km a ukazuje se, že se opravdu nedá už ani nastartovat. Naštěstí máme startovací powerbanku a na ní to jde. Vyrážíme tedy rovnou do kempu a problém doufáme vyřešíme na místě.

Uložit
Cookies uživatelské preference
Naše webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Tím, že tyto stránky dále používáte, s tím souhlasíte.
OK
Odmítnout vše
Další informace
Analytics
Nástroje používané k analýze dat k měření efektivity webu a k pochopení jeho fungování.
Google Analytics
OK
Odmítnout