Autoškola pro motocykly

Vytvořeno: 23 srpen 2016
Zobrazení: 1264

S účinností od 1.11.2015 vešla v platnost novela vyhlášky č. 167/2002 Sb., kterou se provádí zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel. Největší změnou jsou zkoušky u skupiny vozidel AM, A1, A2, a A. V první části zkoušky z praktické jízdy, jsou přesně dané úkony, které žadatelé musí splnit na zkušební ploše bez účasti komisaře na zadním sedadle motocyklu.

První část zkoušky z praktické jízdy

1. Sejmutí motocyklu z hlavního stojanu jeho vedení bez použití motoru vpřed se zatočením doleva a doprava, a vzad se zaparkováním
do omezeného prostoru a postavení motocyklu na hlavní stojan

skol 01


2. Provedení jízdy při nízké rychlosti – sledování komisaře rychlostí chůze v přímém směru (délka dráhy cca 12 m)
skol 02


3. Bezpečné otočení o 180° projetím zatáčky tvaru "U" pomalou rychlostí
skol 03


4. Slalom při nízké rychlosti (jízda rychlostí chůze cca 4 km/h)
skol 04


5. Jízda po dráze ve tvaru "8"
skol 05


6. Opakované rozjetí se s jednou nohou na stupačce a přesunutím druhé nohy na stupačku a zastavení s následnou oporou jednou
nebo oběma nohama pro udržení stability motocyklu

skol 06


7. Provedení jízdy ve vyšších rychlostech, slalom v rychlosti 40 km/h
skol 07


8. Vyhýbání se překážce při rychlosti 50 km/h (u skupiny AM 45 km/h)
skol 08


9. Brzdění na přesnost ve stanoveném úseku z minimální rychlosti 50 km/h (u skupiny AM 45 km/h)
skol 09


10. Nouzové brzdění na stanovenou vzdálenost z rychlosti nejméně 50 km/h (u skupiny AM 45 km/h)
skol 10


Tyto úkony musí každý splnit pro to, aby mohl pokračovat v druhé části zkoušky z praktické jízdy.
Ve které žadatel o řidičské oprávnění prokazuje schopnost ovládání motorového vozidla v podmínkách provozu na pozemních komunikacích.