S účinností od 1.11.2015 vešla v platnost novela vyhlášky č. 167/2002 Sb., kterou se provádí zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel. Největší změnou jsou zkoušky u skupiny vozidel AM, A1, A2, a A. V první části zkoušky z praktické jízdy, jsou přesně dané úkony, které žadatelé musí splnit na zkušební ploše bez účasti komisaře na zadním sedadle motocyklu.
První část zkoušky z praktické jízdy
1. Sejmutí motocyklu z hlavního stojanu jeho vedení bez použití motoru vpřed se zatočením doleva a doprava, a vzad se zaparkováním
do omezeného prostoru a postavení motocyklu na hlavní stojan
2. Provedení jízdy při nízké rychlosti – sledování komisaře rychlostí chůze v přímém směru (délka dráhy cca 12 m)
3. Bezpečné otočení o 180° projetím zatáčky tvaru "U" pomalou rychlostí
4. Slalom při nízké rychlosti (jízda rychlostí chůze cca 4 km/h)
5. Jízda po dráze ve tvaru "8"
6. Opakované rozjetí se s jednou nohou na stupačce a přesunutím druhé nohy na stupačku a zastavení s následnou oporou jednou
nebo oběma nohama pro udržení stability motocyklu
7. Provedení jízdy ve vyšších rychlostech, slalom v rychlosti 40 km/h
8. Vyhýbání se překážce při rychlosti 50 km/h (u skupiny AM 45 km/h)
9. Brzdění na přesnost ve stanoveném úseku z minimální rychlosti 50 km/h (u skupiny AM 45 km/h)
10. Nouzové brzdění na stanovenou vzdálenost z rychlosti nejméně 50 km/h (u skupiny AM 45 km/h)
Tyto úkony musí každý splnit pro to, aby mohl pokračovat v druhé části zkoušky z praktické jízdy.
Ve které žadatel o řidičské oprávnění prokazuje schopnost ovládání motorového vozidla v podmínkách provozu na pozemních komunikacích.